foto marion zonder schaduw

Als leerkracht basisonderwijs kreeg ik het besef dat er een gat te dichten is voor minder zware of minder langdurige hulpvragen van kinderen. 

Door mijn werkervaring in het begeleiden van LGF-leerlingen (zogenaamde rugzakleerlingen) en mijn werk als trainer in sociale vaardigheden wist ik hoe ik dat wilde gaan doen. Ik heb het positieve effect mogen ervaren van het begeleiden van kleine groepjes en individuele kinderen. Ik wil dat er een plek is voor een kind dat al lang sip kijkt in de klas, heel stil is of juist vaak kinderen uitdaagt. Als leerkracht ontbreekt het me helaas aan voldoende tijd en ruimte om deze kinderen de aandacht te geven die ze nodig hebben. Nu kan ik er nu optimaal voor deze kinderen zijn!

Langzaam ontstond het idee van kortdurende en praktische begeleiding. Oplossings- en toekomstgerichte op het gebied van sociaal-emotionele ontwikkeling. Het leren begint bij kinderen pas op het moment dat ze lekker in hun vel zitten. Dat is bij volwassenen natuurlijk ook zo. Om mijn doel te bereiken moest ik eerst de opleiding tot kindercoach afronden. Nu ben ik voortdurend aan het speuren naar nieuwe spellen en methodes en er is heel veel te vinden. Ik leer steeds nieuwe uitdagende spellen kennen om kinderen op een ontspannen manier te begeleiden.

Wat is het heerlijk om kinderen op deze manier te helpen.